2.5 TDI AXD Fehlzündung - leichte Beschleunigung

Tudor_Multivan

Jung-Mitglied
Ort
Romania
Mein Auto
T5 Multivan
Erstzulassung
2004
Motor
TDI® 96 KW
DPF
nein
Motortuning
no
Getriebe
6-Gang
Antrieb
Front
Ausstattungslinie
Comfortline
Weitere T5 (Firmenfuhrpark, Taxen oder Spassmobile) in der Zeilenauflistung Aufbauart, Motor, Getriebe und EZ angeben
2.5 TDI AXD
Hello everyone,

This is my first post in the forum and I'm not a native German speaker, so ignore my mistakes.

I own a 2004 Multivan 2.5 TDI AXD.
I have a strange problem: when the car is rolling and I accelerate slightly (about 5-8%), the car starts to jerk, like a misfire. If I accelerate more, the problem goes away.
No error codes present, injection quantity in good range. This problem only occurs in 1,2,3 gears. The DMF is new. The engine works in parameters, no starting problems, pulls like a train but consumes some oil.

Can you please suggest what could be wrong? where to search
I've searched the forum and haven't found any similar problems.

Thanks in advance,
Tudor
 
Thanks for the answer
I've searched every corner of this forum for the similar problem but unfortunately couldn't find it.

For this reason I added a new post.

I've tried swapping out the PDE, checking the tandem pump pressure, adding an extra 4 bar fuel pump in front of the tandem, etc.
What I also observed when I replaced the PDE atomizers myself - also changed the guide pins - is that the camshaft has slight wear for cylinders 1 and 2. It's minimal, but I don't think it can cause misfire.
 
Danke für die Antwort
Ich habe jede Ecke dieses Forums nach dem ähnlichen Problem durchsucht, aber leider nicht gefunden.

Aus diesem Grund habe ich einen neuen Beitrag hinzugefügt.

Ich habe versucht, die PDE auszutauschen, den Tandempumpendruck überprüft, eine zusätzliche 4-bar-Kraftstoffpumpe vor dem Tandem hinzugefügt usw.
Was ich auch beobachtet habe, als ich die PDE-Zerstäuber selbst ersetzt habe – auch die Führungsstifte gewechselt – ist, dass die Nockenwelle eine leichte Abnutzung für Zylinder 1 und 2 hat. Es ist minimal, aber ich glaube nicht, dass dies zu Fehlzündungen führen kann.
 
Update: Wenn der Kupplungsschalter getrennt ist, zündet das Auto nicht mehr. Welcher Kupplungsschalter funktioniert wie erwartet. Habe es manuell mit Multimeter und auch mit Obdeleven überprüft.

Welchen Einfluss hat dieser Schalter auf den Motorlauf?
 
Zurück
Oben