Hi JOker,
sometime ago I have posted this
"Original von jinx
Würde es funktionieren, um diesen Verstärker (www.reimo.de) anzubringen um Brettbatterien völlig aufzuladen, als fahrend? Ist so, wo man es setzt?
"Booster WA 1214/8
Art.Nr.: 80075
Booster WA 1214-8
Booster mit Trennrelais, damit auch bei langen Leitungswegen genügend Spannung zur Batterieladung ankommt. Die Batterie wird im Fahrbetrieb optimal geladen und Absinken der Ladespannung verhindert. Das Gerät hält die Ladespannung bei konstant 14,2 Volt. Für Caravan entwickelt: Strom wird nur bei laufendem Motor entnommen. Entladung der Caravan-Batterie durch Kriechströme wird vermieden. Einfache Montage durch integriertes Trennrelais
Maße: Eingangsspannung: 11-14,5 Volt. Ausgangsspannung: 14,2 Volt. Ladestrom 8 A. Maß: H 110/B 80/T 128 mm.
Gewicht: 550 g
128,95 Euro"
Unfortunatelly no one replied - probably because my attempt at German was too awful :-)
The thing is that I consider the fact that:
1) the 220V does not load the engine battery and
2) the fact that the alternator (engine generator) does not fuilly load the board batteries (according to the manual they need to be loaded via 220V once a month)
as not bast though through design choices.
Considering that the radio and the electric doors and front cabin lights are comming from the engine battery I do not want to get stranded after a week at camping where the engine battery could be dead no matter that the car was on 220V. I have solved this problem but the 2nd one remains - how to load fully all batteries by just driving.
My idea was that the product above coul help but I am not sure and have no idea where the relay separating the house battery and the engine battery is.
Have you given a thought to this problem?
Have a good weekend,
Jinx
P.S. Yopu can reply in German if you prefer
sometime ago I have posted this
"Original von jinx
Würde es funktionieren, um diesen Verstärker (www.reimo.de) anzubringen um Brettbatterien völlig aufzuladen, als fahrend? Ist so, wo man es setzt?
"Booster WA 1214/8
Art.Nr.: 80075
Booster WA 1214-8
Booster mit Trennrelais, damit auch bei langen Leitungswegen genügend Spannung zur Batterieladung ankommt. Die Batterie wird im Fahrbetrieb optimal geladen und Absinken der Ladespannung verhindert. Das Gerät hält die Ladespannung bei konstant 14,2 Volt. Für Caravan entwickelt: Strom wird nur bei laufendem Motor entnommen. Entladung der Caravan-Batterie durch Kriechströme wird vermieden. Einfache Montage durch integriertes Trennrelais
Maße: Eingangsspannung: 11-14,5 Volt. Ausgangsspannung: 14,2 Volt. Ladestrom 8 A. Maß: H 110/B 80/T 128 mm.
Gewicht: 550 g
128,95 Euro"
Unfortunatelly no one replied - probably because my attempt at German was too awful :-)
The thing is that I consider the fact that:
1) the 220V does not load the engine battery and
2) the fact that the alternator (engine generator) does not fuilly load the board batteries (according to the manual they need to be loaded via 220V once a month)
as not bast though through design choices.
Considering that the radio and the electric doors and front cabin lights are comming from the engine battery I do not want to get stranded after a week at camping where the engine battery could be dead no matter that the car was on 220V. I have solved this problem but the 2nd one remains - how to load fully all batteries by just driving.
My idea was that the product above coul help but I am not sure and have no idea where the relay separating the house battery and the engine battery is.
Have you given a thought to this problem?
Have a good weekend,
Jinx
P.S. Yopu can reply in German if you prefer